"SM" i Mattcurling

SPF Väsby vann SM i mattcurling
SM är förkortning av Södertörnsmästerskapen och är en årlig tävling för mattcurlare i SPF föreningarna i Stockholmsregionen. Tävlingen spelas med 2-mannalag och totalt deltog 24 lag från hela regionen i årets tävling som hölls i Tyresö den 5 nov.

Väsby ställde upp med två lag, ett herrlag Curth Månsson och Bosse Hedman och ett damlag Britt Sule och Britt Söderlund. Väsbys herrlag Curre och Bosse vann tävlingen och tog hem vandringspokalen till Väsby. Damlaget klarade sig bra men fick tyvärr möta Curre och Bosse i åttondelsfinalen.
Stort GRATTIS till segrarna.   ✌

Kom till Vilundahallen och prova på att spela mattcurling, som är en rolig, social och spännande aktivitet som passar oss pensionärer. Vi är idag ett 40-tal medlemmar som är aktiva spelare och träffas på tisdagar och fredagar i Vilundahallen.

//Britt

Mera bilder klicka  HÄR