Publikrekord för SPF-evenemang

Nyligen genomförda aktiviteter och kommande

• Bjällerklang
  • Höstfest på M.A.
  • Höstfest - Underhållare Sören
  • Höstfesten - Damerna dansar
  • Bjällerklang
  • Höstfest på M.A.
  • Höstfest - Underhållare Sören
  • Höstfesten - Damerna dansar

Bjällerklang 12 november

Sång- och musikföreställningen "Bjällerklang" i Messingen den 12 november blev en stor succé. Den lockade inte mindre än 297 personer, vilket torde vara något av ett publikrekord för ett SPF-arrangemang.
Bakom den påkostade musikrevyn stod Cecilia Kyllinge, Solveig Bergqvist, Anders Larm och Jan-Olof Jonsson i i gruppen "Humor, musik och allvar", som tidigare besökt Upplands Väsby och roat inte bara pensionärer med sina nostalgiska nummer. De turnerar nu med "Bjällerklang" på olika platser i landet fram till 14 januari.

Höstfesten 20 oktober

SPF:s höstfest för medlemmarna på MA's restaurang i Infra city den 20 oktober drog 111 besökare, vilket kanske var litet mindre än väntat. Festen blev emellertid lyckad med god mat, underhållning, dans och trevlig samvaro.

Puben 30 oktober

SPF-puben på Scandic "Lilla blå" den 30 oktober lockade 45 seniorer. Det framgår av programkommitténs redovisning vid senaste styrelsemötet. I den guidade bussresan genom Sollentuna den 24 oktober deltog 48 SPF-medlemmar.

Allsången 15 oktober

Allsången i Messingen den 15 oktober, ett samarrangemang med SPF, PRO och kultur-och fritidskontoret, samlade 77 personer.

O´Learys 26 oktober

22 medlemmar roade sig med olika aktiviteter vid besöket på O´Learys i Mall of Scandinavia den 26 oktober.

Bååtska palatset 17 oktober

I de två visningarna av Bååtska palatset den 17 oktober deltog sammanlagt 30 personer.

Kommande aktiviteter

Närmast på programmet står nu julbordsresorna till Trosa den 7 och 8 december, julpuben på Scandics "Lilla blå" den 11 december och medlemsmötet i Messingen med jultallrik den 19 december.