Hurtigrutenkryssning 15-21 sept 2019

Från arktisk vildmark till världsarvslistad storstadscharm – att segla söderut med Hurtigruten är en fantastisk upplevelse! Vi startar i Kirkenes strax intill ryska gränsen, porten till Barentsregionen och på vägen mot charmiga Bergen ser vi några av världens vackraste öar, höga fjäll, idylliska fiskelägen, fjordlandskap och unik ren natur. Seglingen genom magiska Lofoten, vyerna längs magnifika Helgelandskusten och möjligheten att besöka Nordkap är en klassiker. Hurtigrutens expeditionsteam håller dagligen spännande föredrag om Norges natur och kultur ombord och vår egna erfarna färdledare bistår oss under hela resan.
Arrangör är reseföretaget Grönlandsresor.
Tillsammans med Alexandra Widl som är expert på Hurtigruten har vi valt den södergående 6 dagars”klassikern”.

Beräknat pris per person i Polar utsideshytt : 18 000 kr
Pris per person i Artic superiorhytt 20 400 kr
Priset inkluderar:
- 5 nätter ombord på MS Kong Harald, Kirkenes till Bergen 16-21 september 2019
- Helpension ombord
- Reseledare (Alexandra Widl) tor Arlanda /expeditionsteam håller föredrag ombord
- Transfer från flygplats till hotell i Kirkenes / hotell till kaj i Kirkenes
- Övernattning Scandic Hotel Kirkenes
- Transfer från kaj till flygplats i Bergen + stadsrundtur i Bergen
- Flyg till Kirkenes via Oslo och retur Bergen via Köpenhamn eller Oslo till Arlanda.

En informationsträff om resan är planerad till den 13 september 2018, kl 15.00 i föreningslokalen, Albatrossvägen 76. Mer info om träffen kommer på månadsmötet den 11/9 och i tidningen som kommer vecka 35.

Du som önskar anmäla intresse för resan, eller har frågor om den, kontaktar föreningens reseombud, Kerstin Eltvik via

e-post: kerstin.eltvik@telia.com
                                 telefon: 070 259 01 65  (gärna SMS)

Komplett resefakta, dag för dag,  kan man titta på via länken nedan.

Till resefakta