Om Corona-viruset

Den 16 mars kom Folkhälsomyndigheten med en rekommendation att äldre (över 70 år) inte ska lämna hemmet i onödan.
Detta innebär att styrelsen i SPF Seniorerna Vendelsö-Brandbergen tills vidare ställer in/skjuter upp alla aktiviteter i föreningen.

Har du funderingar eller frågor tveka inte att ringa någon i styrelsen.
Var rädd om dig själv och din omgivning.
Vendelsö den 17 mars
Birgitta Brynnel
e-mail brynnel.birgitta@telia.com

Om du känner dig sjuk så ska du kontakta i första hand 1177 för information om när och var du ska söka vård. Du kan ringa tel 113 13 om du inte har några symtom, men har allmänna frågor om cocona. Det är ett nationellt informationsnummer där du kan ställa frågor.

Förhoppningen är naturligtvis att läget snart förändras och att föreningsaktiviteterna kan starta upp igen. All sådan förändring kommer att meddelas medlemmarna via nyhetsbrev (e-post) och publicering här på föreningens webbplats.

Se vad förbundsstyrelsen rekommenderar
Aktivitetstips från förbundet