Ny Facebookgrupp

Välkommen till gruppen Digital gemenskap med SPF Seniorerna. Här är alla seniorer välkomna, även den som ännu inte är medlem i SPF Seniorerna.

Med anledning av Coronaviruset är föreningars aktiviteter är inställda och mötesplatser för seniorer hålls stängda. Seniorer uppmanas av Folkhälsomyndigheten att hålla sig hemma och minska sina sociala kontakter - allt för att undvika att bli smittad.

SPF Seniorerna vill med den här gruppen erbjuda en möjlighet till gemenskap och kontakt med andra i samma situation. Här kan ni till exempel berätta eller be om råd om hur ni håller kontakten med vänner och familj, diskutera aktuella frågor, tipsa varandra om bra appar eller smarta onlinetjänster.