Utflykter i augusti

Den varma och torra sommaren bara fortsätter. Här kommer ett par förslag till trevliga utflykter innan hösten tar vid.
Tisdag 7: Med Waxholmsbåt till Sandhamn från Nynäshamn kl. 09.00. Ingen anmälan.
Torsdag 16: Författare i Nynäshamn. Guidad busstur runt Nynäshamns Kommun med fokus på de författare som har bott i vår kommun. Vi hoppas även få till Museibesök och Parkteatern, men i skrivande stund är det inte klart. Se Nynäshamns Posten Föreningsnytt och hemsida som uppdateras kontinuerligt.

Tisdag 7: Med Waxholmsbåt till Sandhamn fr Nynäshamn kl. 09.00. Ingen anmälan. Vi åker från bryggan i Nynäshamn till Sandhamn med båten Oktavia. Anländer 13.30 där vi roar oss med t.ex att äta lunch. Båten går från Sandhamn 15.55 och kommer till Nynäshamn 20.25.
Ansvarig: Anneli Sjödin Tfn 076-160 81 46.

Torsdag 16: Författare i Nynäshamn. Guidad busstur runt Nynäshamns Kommun med fokus på de författare som har bott i vår kommun. Samling vid Alkärrsplan kl 13.30. Vi gör ett stopp vid Fattigstugan i Sorunda där det vankas kaffe och Sorundatårta. Kostnad 350:-
Anmälan till Inga-Lill Friberg, ingalillf@gmail.com Tfn 070-612 1771 senast 10 aug, BG 5133-76 16.

Vi planerar även Museibesök och Parkteatern, men i skrivande stund har inte programmen kommit ut. Se Nynäshamns Posten Föreningsnytt och hemsida som uppdateras kontinuerligt.