Medlemsavgift - Betalning

OBS! Vi har central uppbörd - se nedan

Grindslanten kan inte ta emot någon betalning, eftersom vi har central uppbörd.

I januari kommer din faktura på medlemsavgiften. Fakturan kommer från SPF Senioren (Förbundet). Det innebär att avgiften ska betalas till deras bankgironummer, 505-1743, vilket också anges på fakturan.

Där finns även ett OCR-nummer som du ska använda vid betalning. OCR-numret innehåller bland annat ditt personnummer. OBS! Viktigt är att om ni är flera i hushållet så har ni olika OCR-nummer som pengarna ska sättas in på.

Du kan inte betala din avgift i förväg - har du inte fått någon faktura finns det ju inte heller något OCR-nummer att ange. Vänta tills fakturan kommer för där hittar du all information.

Fakturan, till dig som blir ny medlem under året, skickas från Förbundet inom ca fyra veckor räknat från ansökningsdatumet.

Du kan få årsavgiften via e-faktura. Logga in på din internetbank och läs om hur du gör för att aktivera tjänsten e-faktura och lägga till SPF Seniorerna som betalningsmottagare. På detta sätt sparar vi både miljö och medlemmarnas pengar. Dessutom blir det enklare för dig när du ska betala din medlemsavgift eftersom du slipper knappa in alla siffror.

Avgiften för medlemskap är f n 300 kr. Medlemsavgiftens fördelning -  Förbundet 160 kr, Distriktet 50 kr och SPF Grindslanten 90 kr.

Vänmedlem - alla som har sitt huvudmedlemskap i annan SPF- förening kan bli vänmedlem. Avgiften för vänmedlemskap i SPF Grindslanten är 50 kr som betalas till Grindslantens plusgiro 73 72 10-5, vänligen ange att inbetalningen avser vänmedlemskap i Grindslanten samt namn och adress.

Den som blir ny medlem i SPF Grindslanten under perioden 1 okt - 31 dec betalar ingen medlemsavgift för den tiden utan debiteras ordinarie årsavgift för nästkommande år i samband med årsdebiteringen.