K-G har ordet

Mina vänner, jag fortsätter där jag avslutade i förra medlemstidningen: "På kommunfullmäktiges möten i kommunhuset plan 13 sitter vi på parkett (längst bak) och där vi lär känna dem som styr vår kommun och hör hur de resonerar. Gå dit! Syns vi så finns vi"!

Är detta viktigt kan man fråga sig, när vi har Äldrerådet, KPR (Kommunala pensionärs-rådet) och andra konstitutioner där vi möter kommunföreträdarna? Ja det är viktigt, för det arbete vi gör för att äldre på alla sätt ska ha det bra i Sollentuna är svårt. Det finns hela tiden ett sparkrav i bakgrunden för Vård- och Omsorgsnämnden som är huvudman för omsorgen för de äldre. Jag var på kommunfullmäktige den 25 april och var tyvärr den ende äldre som satt och lyssnade på alliansens och oppositionens debatt. De debatterade OSS! De flesta inleder sina anföranden genom att även säga "...och våra åhörare". Dvs i talarstolen riktar de sina anföranden även till oss åhörare. Är vi då ett flertal äldre som finns på plats i Turebergslokalen på plan 13 i Kommunhuset då "har vi kontakt" med beslutsfattarna. Vi visar oss angelägna om frågorna som berör oss! På kommunens hemsida samt i lokaltidningarna annonseras alltid kommande kommunfullmäktige. Våra kommittéer jobbar oförtrutet för att erbjuda oss trevligheter. I medlemstidningens kalendarium samt på hemsidan ser du det fantastiska program som vi erbjuds. Hur ska man hinna med allt... Det finns många positiva aspekter på att vara med på det som erbjuds. En viktig sak är att det bryter ensamheten. Så du som kanske tvekar lite, gör inte det. Anmäl dig (där det ombeds) och häng på . Du kommer inte att ångra dig!

På riksnivå finns ett projekt som heter "Tillsammans mot ensamhet" och där är vi med. Titta gärna in på länken Tillsammans mot ensamhet och läs mer där. Vi närmar oss sommaren som jag hoppas blir "lagom" varm och med regn på nätterna så vi slipper se och läsa om skogsbränder o dyl. Tag vara på dig själv och de dina, så träffas vi igen efter sommaren.

Sommarhälsningar K-G