Från årsmötet den 5 februari

Årsmötet den 5 februari bjöd på trevlig samvaro med musikunderhållning gott fika med semlor och mycket, mycket mer.

• Ordföranden K-G Holmgren tackade avgående styrelseledamoten Ulla Bella Gylleus för hennes mångåriga insatser i styrelsen och programkommittén.
  • Kaffegruppen bjöd denna gång deltagarna på små läckra semlor.
  • Kaffegruppen bjöd denna gång deltagarna på små läckra semlor.

Medan de 55-60 mötesdeltagarna strömmade in i lokalerna i S:t Larsgården och stampade av snön från skorna, möttes de av tonerna från Spelgänget Snickarna under ledning av Roland Kärvestad. Eftersom det var fri entré till årsmötet kunde de ta en sväng förbi lotteridamerna med sina lotteriringar, innan de intog sina platser vid kaffeborden.
Kaffegruppens duktiga damer hade dukat och smyckat borden så fint. Små läckra semlor från Lennart Liljegren "Kalmar" låg fint upplagt på fat.
Ordförande K-G Holmgren hälsade alla varmt välkomna på sitt trevliga och vänliga sätt. Alla kände nog sig speciellt välkomna.
Spelgänget Snickarna med sin välsjungande vokalist underhöll oss i trekvart med fina och svängiga låtar, som vi alla nog kände igen.
Efter underhållningen passade vår ordförande K-G på att avtacka Ulla-Bella Gylleus, som suttit i styrelsen i över 6 år och också är med i programkommittén. Hon fick en vackert bunden bukett i olika lila färger och en flaska vin. Varma applåder också, som tack för allt arbete hon lagt ner.
Cecilia Verner avtackades också, men hade tyvärr förhinder att närvara.
Därefter vidtog årsmötesförhandlingarna. Lars Jacobsson valdes till årsmötesordförande och Elisabeth Bergendal Stenberg till årsmötessekreterare.
På en timme klarades mötesförhandlingarna av. Detta p.g.a. det proffsiga sätt, som Lars Jacobsson skötte ordförandeklubban på. En del moment stannade man upp på och gick igenom vidare och en del gicks igenom ganska lätt.
K-G Holmgren blev omvald på ett år, vilket han tackade för och pratade sedan en del om Kommunala pensionärsrådet KPR och de utmaningar man har där.
De övriga ledamöternas namn finns att läsa i årsmötesprotokollet som medföljer Grindslantens medlemsblad nr 1 -2018.
Årsmötesförhandlingarna avslutades därmed.
Sedan tog lotteridamerna över och några lyckliga vinnare kunde hämta sina lotteripriser, som damerna inhandlat. Vinflaskor och blommor var populärast.
Även en del semlor blev över och såldes till allas förtjusning för 10:-/2 st." Kalmars" bröd är så eftertraktat, men så smakar det också hembakat.
Sedan var detta eftermiddagsmöte slut och K-G tackade för uppmärksamheten och mötet avslutades.

Vid pennan
Anne-Marie Vigren