SPF Seniorerna Brunnsviken Solna

Välkommen till SPF Seniorerna Brunnsviken
med upptagningsområde främst i norra Solna, dvs Bergshamra, Frösunda, Ulriksdal, Ritorp, Bagartorp, Agnesberg, och Järvastaden .
I Stockholmsdistriktet finns 72 föreningar med nästan 50 000 medlemmar, SPF Seniorerna Brunnsviken är en av dessa föreningar. Vi är ett gäng levnadsglada seniorer med ett brett programutbud.

Vad gör då vår förening?
• Månadsmöten då vi fikar, umgås och lyssnar till olika föredragshållare med eller utan musik.
• Studiebesök ordnas i Stockholm med omgivningar.
• Studiecirklar i vår föreningslokal
• Aktiviteter som Boule, Bridge, Promenader och Vinprovning samt söndagsmiddagar på restaurang Småstad är populärt.
• Resor och Fester ordnas i samarbete med andra pensionärsföreningar i Stockholm och Solna.
• Information om ovanstående och mycket mer får medlemmarna i en Programfolder(2 ggr per år) och Medlemsbladet (4 ggr per år).

Inflytande i Solna Stad
Genom att delta i Äldreforum, som är en samarbetsorganisation för Solnas 7 pensionärsföreningar och i det Kommunala Pensionärsrådet, KPR, är vi med att utveckla och förbättra äldreomsorgen i Solna.

Ring gärna till vår medlemssekreterare Andre Smolentzov  tel:0730-440401 så berättar han för dig hur du blir medlem.

Välkommen som medlem!
Kom med och tala om vad just du vill göra. Vi är öppna för alla förslag och idéer och är tacksamma om du vill dela dina intressen med andra SPF Seniorer.

Föreningens postadress:

SPF Seniorerna: c/o Andre Smolentzov

Bergshamra alle 145

17077 Solna

Föreningens mejladress: spfbrunnsviken@gmail.com

Du har väl inte glömt att meddela din mejladress och/ eller mobilnummer!!

Ring Andre  tel:0730_440401  eller mejla spfbrunnsviken@gmail.com  så kompletterar han dina uppgifter.

Förmåner för medlemmar i SPF Stockholmsdistriktet

Handlingar