Seniorkören Västergökarna

imagepgwkm.pngimage60wzj.pngimagew3c1.png

Seniorkören Västergökarna

Seniorkören Västergökarna är en blandad kör i västerort med 40-50 medlemmar. Kören bildades 1984 som en sektion inom SPF i Bromma med uppgift att verka för god körsång genom övning och utbildning av medlemmarna.

Kören övar för närvarande i Bäversalen i Abrahamsbergskyrkan på tisdagar kl. 9:30–11:45 med avbrott för kaffepaus och social gemenskap.

Vår körledare Axelina Lindholm är en mycket entusiastisk och duktig person, som också uppträder som solist och estradör bl.a. i samband med körens årliga musikkafé med teman som brukar vara mycket uppskattade. Dessutom sjunger vi på Äldreboenden, i Ängbykyrkan och i Bromma kyrka.

Repertoaren är omfattande med allt från Bellman och Taube till våra härliga vår-, advents- och julsånger samt schlagers från 30-talet och framåt.

I maj avslutar vi vårterminen med en 2-dagars körresa inom Sverige, då vi har trevligt tillsammans och även sjunger på något Äldreboende.

Om du vill veta mera ring eller mejla:

Lena Elinder 070-735 34 30, lena.elinder@hotmail.com

Sture Bevegård 070-750 50 46 sturebevegard@gmail.com