Västergökarna

Seniorkören Västergökarna är en blandad kör i
Västerort med 40-50 medlemmar. Kören bildades 1984
som en sektion inom SPF i Bromma med uppgift att
verka för god körsång genom övning och utbildning av
medlemmarna.

• Kören 2017

Kören övar under terminerna tisdagar mellan kl. 9:30 och 11:45 på Tempus Beckombergavägen 3, med uppehåll för en trivsam kaffestund. Under året ger kören ett 10-tal konserter på äldreboenden, i Bromma kyrka och i Alviks kommunalhus.

Repertoaren är blandad med ett stort inslag av svenska visor från Bellman till Benny Andersson och även med inslag av 30-50-tals schlager, som är vår körledares specialitet.

Vår körledare heter Axelina Lindholm (www.axelina.nu). Axelina är utbildad kantor och frilansande sångerska med schlager från förr som specialitet. Axelina är en strålande körledare, som med sin ambition och inlevelse gör körövningarna efterlängtade.

Under hösten anordnar kören ett uppskattat musikkafé för allmänheten och som avslutning på vårterminen gör vi en körresa under två dagar till intressanta platser i Sverige och ger då också
ett par konserter på äldreboenden.

Nya körmedlemmar är hjärtligt välkomna. Vi tillhandahåller noter och inspelningar av körstämmorna.

Vi har inga inträdesprov och man kan pröva på några gånger innan man bestämmer sig för medlemskap.

Vill du veta mera ring eller mejla

Ring för vidare info: Björn Elinder, 070-288 66 28.

Lena Elinder 070- 7353430 , lena.elinder@telia.com eller
Sture Bevegård 070-7505046, sturebevegard@tele2.se