Swisha inträdet med QR-kod eller gör en Swish-favorit

SPF Nykvarn vill slippa hantera sedlar och mynt i så stor utsträckning det går. Dels för smittorisken men också för att det är väldigt svårt att sätta in pengarna på banken.

Vi vill därför att alla som har tillgång till swish i sin mobiltelefon använder den möjligheten till att betala inträdet vid medlemsmötena.

Vi kommer därför att sätta upp QR-koder på några ställen utanför dörrarna in till Sländan så att man lätt kan betala inträdet utan att stå och trycka in en massa siffror.

För dej som inte är van att använda QR-kod vid betalning med swish kommer här en enkel förklaring på hur man  gör. Vi kommer också att ha ett par personer som kan hjälpa till och förklara vid medlemsmötena. Du behöver bara fylla i belopp 60 kr eller 120 kr beroende på om du betalar för en eller två personer.

Vill du istället veta hur man gör en Swish-favorit klicka här.

Betala snabbare med QR-koder

QR-koder är egentligen telefonnummer och Swish-nummer som förvandlats till små smarta symboler. På så sätt behöver du aldrig knappa in något nummer när du ska swisha - du skannar bara QR-koden. Tryck på “Skanna” från hemskärmen för att påbörja en betalning.

Din egen skanner

När du trycker på “Skanna” på hemskärmen öppnas din egen skanner. Den använder du för att skanna QR-koder.

Numret fylls i automatiskt

När du skannar en QR-kod fylls mottagarens mobil- eller Swish-nummer i automatiskt. Det enda som återstår är att fylla i beloppet du vill swisha (60 kr för en person och 120 kr för två) och godkänna betalningen som vanligt med Mobilt BankID.

Swishat och klart

Inget knappande, bara att skanna. Du visar bara upp den här sidan för kassören att du har betalt.

Swisha SPF-inträdet med Favorit

Börja med att öppna Swish-appen

Tryck på Swisha-knappen

De små ovala symbolerna innehåller favoriter (du kan ha max 10 st)
om du inte har tio stycken kan du dra namnen åt vänster.

Längst till höger står det "Ny favorit, tryck på den.

.

Du kan nu ange ett namn och skriva in Swish-numret och trycka på Klar.

Nu skriver du in beloppet som är 50 eller 100 kr beroende på om du betalar för en eller två personer. Tryck sedan på Nästa och Klar. Du behöver inte skriva något i Meddelanderutan.
(Längst till vänster står nu din SPF Swish-favorit du angav och det har du nytta av vid nästa medlemsmöte).

Till slut trycker du på Swisha-knappen och godkänner med BankID.