Julbrev

Det känns konstigt och oroande att skriva de här raderna. Kommer vi inte att få den Jul som vi saknade så väldigt mycket förra året? Ska vi tillbaka till den tid när vi inte fick träffa nära och kära och bli isolerade igen? Ska vi äldre återigen vara den åldersgrupp som ska ta det största ansvaret? I dag när detta skrivs har myndigheterna meddelat att normalt julfirande är ok även om med att iaktta viss försiktighet.
Våra föreningar som på ett så strålande sätt startade upp sina verksamheter under hösten med intressanta program, resor, körsång, månadsträffar, som så många saknat, ska de behöva återgå till en form av stabsläge igen?
Årets sista distriktsstyrelsemöte hade en diger agenda med många rapporter av olika slag. Vi har en nettoökning på medlemmar senaste månaden så förhoppningsvis ger vårt enträgna arbete gehör via både radio och tidningar, som välvilligt publicerar inskickade bidrag från våra månadsträffar.
Jag vill speciellt trycka på en nyhet från mötet nämligen SPF appen som kommer att kunna ge direkt information i våra telefoner om nyheter från förbund, distrikt och föreningar.
Kostnaden för denna tjänst betalas av distriktet 2022. Kom ihåg att lämna rätt telefonnummer och email adress till din förening. Vi lägger in föreningarna innan nyår, men avtalsstarten räknas
från 22-01-01.

I avtalet ingår
- föreningen finns med i SPFappen.
- Appbolaget lägger in information och automatisk hämtning av nyheter.

Mer om detta kommer på nyåret från era föreningar. I feb månad är det dags för våra årsmöten. Valberedningarna jobbar för högtryck och var inte rädda för att ta på er ett uppdrag eller varför inte dela på ett uppdrag med någon nära bekant. Det är roligt och är inte alls så tidskrävande som många tror.
Nog om detta nu ska vi fira Jul var och en på sitt sätt och med hopp om trevliga helger önskar jag er alla en

GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

Hans Ström