Månadsbrev november 2022

Ordförandebrev november 2022

Det fortsätter att vara en osäker och orolig tid. Jag tänker inte tynga er med allt som på olika sätt påverkar våra liv i fel riktning. Det vet ni redan.
Desto viktigare är det att i SPF Seniorerna Gavles verksamhet ta fasta på sådant som bidrar till glädje och trivsel.

Läs gärna vårt lilla referat från när chefredaktörerna på AB och GD besökte oss på Silvanunum under rubriken "Referat" i listen ovan.

När vi nu är inne i november, en månad som många av oss förknippar med grått väder och tilltagande mörker, kan du förhoppningsvis hitta något i Gavles verksamhetsutbud som lockar dig.

1/11. Vandring i Sätraskogens naturreservat
8/11. PUB-afton på Pitchers
15/11. Ett kalas för medlemmar födda 1942
24/11. Månadsträff om brottsoffer med den från TV kände tidigare överåklagaren Sven-Erik Alhem
29/11. Hockeykväll
8/12: ”Vår egen” Sören Strömberg spelar juliga bitar i föreningslokalen

Inbjudningar kommer, om de inte redan har skickats ut.
Därutöver spelar vi canasta, schack, boule och organiserar vandringar (se mer under fliken "Friskvård"). Kontaktuppgifter finns under respektive flik här på vår hemsida.
Styrelsen letar efter en ny lokal för månadsträffarna. Det är absolut inget fel på Furusalen/Silvanum, tvärtom. Men nu måste föreningen ställa fram och tillbaka stolarna (i en hörsal) och städa efter oss. Före pandemin ingick detta i den numera höjda hyran. Inget
avgörande beslut är fattat, men Gävle kommun har hittills inte visat något prov på
lyhördhet.

Resorna fortsätter att vara efterfrågade och blir ofta fulltecknade. Här samverkar Gavle med övriga SPF-föreningar i Gästrikland.

Här på vår hemsida hittar du vad som är på gång.
Vill du göra en insats för andra, genom att i ett team vara med och organisera
promenader/vandringar kontaktar du mig, tfn 070-332 19 26 (helst dagtid).

Vänliga hälsningar,
Anders M. Johansson, ordförande