Uppdat: Behöver du hjälp med din mobil, surfplatta eller dator? (Uppdaterad 15 apr 2024)

Då har du möjlighet att få det på vårt IT-Café eller via kommunens "Digivän" projekt. Se mer om dessa aktiviteter nedan.

Här kommer lite tips på vad som är på gång gällande Digitalisering och liknande frågor.
Längst ner på sidan hittar du länkar till olika utbildningsmaterial och Webbinarier som kan hjälpa dig med din mobil, surfplata eller dator.

För frågor om detta och om du behöver stöd med din mobiltelefon, surfplatta eller dator, kontakta Bosse Westerlund, 070-585 46 99, gäller även om du söker en Digivän.

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan fortsätter vi med vårt populära IT-café i vår. Klicka på länken nedan för alla träffdagar och vilka teman det kommer att vara på utvalda dagar.

Alla tider hela våren:
Tider för IT Caféet våren 2024.pdf

Under våren 2024 håller vi till i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler på Drottninggatan 6, (nästan mitt emot ingången till Nian)
Portkod 0527.

Hela programmet görs i samarbete med Studueförbundet Vuxenskolan.

Stödet är kostnadsfritt för SPF Seniorernas medlemmar i Gävle och du behöver inte föranmäla dig. Du väljer själv när du vill delta och hur länge du vill delta.
Träffarna inleds ibland med ett specifikt tema, efteråt finns alltid tid kvar till individuellt stöd, antingen kring det tema vi pratat om för dagen, eller andra frågor som du själv har med dig. Alla frågor är alltid välkomna.
Vi som lotsar dig i ditt lärande är själva aktiva medlemmar från SPF Seniorerna. Varmt välkommen önskar vi dig som vill lära dig mer om din telefon, surfplatta eller dator. Har du en vän som är eller som vill bli medlem inom SPF Seniorerna, och som skulle behöva IT-stöd? Kom då ihåg att bjuda med dig din vän!

För mer information:
Kontakta Bosse Westerlund på 070-5854699. Han är Digitaliseringsansvarig för SPF Gästrikland.

Du har också möjlighet att få individuell hjälp via kommunens "Digivän" -program.
Kontakta även då Bosse Westerlund på 070-5854699 för mer information eller skicka ett mail till:gavle@spfseniorerna.se

Länken här nedan tar dig till SPF Sveriges hjälpsida för digitalisring, gäller både för Iphone och Andriodmobiler, datorer och surfplattor. Det finns hjälp under flera olika flikar på sidan du kommer till som t.ex:
-Studiematerial
-Facebookskolan
-Webbinarier (föredrag du kan se på din mobil etc) om många olika nyttiga saker.
-Guide mot nätbedrägerier
-Säkerhet på Nätet