Ordförandebrev

• Lasse Karlsson, ordförande SPF Gullvivan

Ordförandebrev

Hej alla SPF-medlemmar!

Vi lever ju fortfarande i en pandemi fast man har släppt på en hel del restriktioner.

”Vi förutsätter att alla följer de rekommendationer som FHM ger och ber er notera de tillägg som gäller för ovaccinerade.”

På FHM:s hemsida kan man notera att den enda rekommendation som är kvar för oss vaccinerade är att stanna hemma även vid lindriga symtom, och att testa sig. För de ovaccinerade är det lite till men mindre än vad man skulle kunna tro.

Nu får vi väl ändå säga ”Äntligen” eftersom många av våra aktiviteter kommit igång. Vi väntar fortfarande på att kommunen ska ge klartecken så att vi kan komma igång med bingo och våra söndagscaféer i Humlegårdens matsal.

Vi ser fram emot att få träffa er på våra månadsmöten, aktiviteter och resor.

Vi vill gärna att vi blir fler SPF:are så prata gärna med vänner och bekanta som är seniorer att de är välkomna att bli medlemmar. Alla lokalföreningar i Sörmland har en rekryteringstävling för att värva så många nya medlemmar som möjligt.

Väl mött!

Lasse Karlsson ordf.