Höstupptakt den 16 augusti 2021

Höstupptakt i Klockarbol, Stigtomta den 16 augusti 2021

• Dubai

Efter coronapandemi och sommaruppehåll  körde verksamheten i SPF  Stigtomta Vrenabygden igång igen. Ett trettiotal medlemmar deltog i höstupptakten den 16 augusti 2021 . Vice ordföranden Sören Jansson fick raskt planera om på söndagen då den bokade underhållningen för dagen blev inställd. Det löste sig bra då Sören istället kunde berätta och visa bilder från en Dubairesa han och familjen gjort 2014. Ett annorlunda samhälle med massor av höga, lyxiga och eleganta hus där bensinen kostar 2,50 kr och en liter vatten 15 kr. Ett samhälle där teknologin och arkitekturen nått oanande höjder men där mänskliga rättigheter och kvinnors värde behöver utvecklas.

Vi fick en del att tänka på vid kaffepausen. Avslutningsvis drogs lotterivinsterna och flera medlemmar blev glada vinnare.

Text och bild: Ann-Kristin Grundström Jansson