Kryssning med en dag i Åbo
Resa med Resekompaniet till Åbo.
- Avresa eftermiddag 26 maj
- Heldag i Åbo 27 maj
- Åter i Sthlm morgonen 28 maj.
Vi var 31 personer från SPF Strängnäs, Stallarholmen och Mariefred som kryssade till Åbo. En lugn resa trots att det blåste här hemma när vi åkte och det blåste i Åbo när vi var där. En fin kväll med bästa utsikten i skärgården vid borden till middagen. Dagen efter blev det guidad tur runt Åbo med buss i 2,5 timmar efter frukosten. Vår guide berättade massor om svenska kungar och vad de gjort i Åbo. Sedan hade vi ett par timmar på egen hand då vi bl.a. besökte saluhallen innan vi fick åka med buss tillbaka till båten. En härlig tvårätters-middag på hemresan med vårt trevliga sällskap, lite shopping osv.
Linda från Resekompaniet tog väl hand om oss.