Torsdagsträff 7 mars

SPF SENIORERNA STALLARHOLMEN hade månadsträff torsdagen den 7 mars

SPF SENIORERNA STALLARHOLMEN hade månadsträff torsdagen den 7 mars på Mötesplatsen i Gula Industrihuset. Ett fyrtiotal medlemmar hade kommit för att närvara vid en filmförevisning om Bergsgorillorna i Rwanda med Rolf Agnestrand. Rolf började med att presentera sig själv och bakgrunden till hans intresse för bergsgorillorna och hans tid som filmare och expeditionsledare. Han har stora kunskaper och erfarenheter om de utrotningshotade gorillorna. Han visade två av sina filmer.

Det blev en mycket intressant filmförevisning. Den första filmen hette "Bergsgorillor i krigets skugga" och den andra "Expedition gorilla". Där fick vi följa med bakom kameran genom regnskogen upp till gorilla¬flocken och bl.a. se en gorillamammas rörande omsorg om sin veckogamla baby och även ledahannens tillrättavisning när besöksgruppen hade spridit ut sig lite för mycket. En expeditionsgrupp får bestå av högst 8 personer och besöket får vara max 1 timme. Efter filmförevisningen fick vi också tillfälle att ställa frågor. Rolf fick uppskattande applåder från de närvarande medlemmarna.

Före filmförevisningen hade medlemmarna serverats kaffe och smörgås. Sedan följde reseinformation från Dan Stenmark och information från Seniorrådet med Anita Engström. Efter mötet följde lotteridragning.
Ordföranden Dolf Bergsten tackade för visat intresse och hälsade alla välkomna till månadsträffen den 11 april där några av våra medlemmar kommer att visa kläder från Seniorshopen.