Funktionärsfest med musik

En förenings grund är ofta dess funktionärer. Så är det i SPF Seniorerna Nyköping och en gång varje år är det fest för alla frivilliga som håller föreningen igång. Onsdagen den 22 september bänkade sig ett femtiotal funktionärer till trevligt dukade bord.

• Gun Kempe och Mona Ahnmark var två av gästerna.

Britt-Marie Rönnbäck, föreningens ordförande, hälsade välkommen och betonade funktionärernas viktiga roll.

- Utan er klarar vi oss inte, sade hon.

Styrelsen hade dukat fram goda räksmörgåsar och drycker till det - och så förstås kaffe och kaka. När sorlet lagt sig bjöd Egon Toft på en musikquiz. Ja, alla gissade förstås rätt på Edith Piafs Non, je ne regrette rien. Svårare var däremot att placera Bing Crosby och Grace Kelly i musikalen High Society.

Det blev en trivsam eftermiddag som uppskattades av alla som på olika sätt bidrar till en livaktig förening.

Text och bilder: Eva Dalin