Klangen! Vi gör något kul!

-Vi måste göra något annat kul nu när vi inte kan sjunga i kör, ringde Marianne Ericson till mig och sade.
-Ja även om vi inte sjunger längtar nog alla efter att träffas.
- Roliga Timmen kanske...

• Körmedlemmar. Foto: Ingrid Ek

Och så blev det!
Klangen träffas nu på tisdag förmiddagar men lite kortare pass.
Det är så lyckat och trevligt!
En stor eloge till vår körledare Marianne!

Självklart är man frisk när man kommer med tvättade händer och vi sitter med två meters avstånd.

Vi sjunger inte men träffas och har trevligt och håller igång "sångminnet."

Marianne började med att spela ett antal låtar på pianot. Så fick vi svara på vad det var för sånger, och vilken kompositör och artist!

Efterhand har programmet växt fram med flera spontana idéer från körmedlemmarna!

Vernissage och Beethoven

I tisdags till exempel så berättade Marie-Louise om händelser från 60-talet i stort och smått. Samt vävde hon in sånger som hon sjöng med Marianne vid pianot! Mycket uppskattat.
Därefter klädde jag dörrar och väggar med foton från Klangens uppträden senaste åren. Så det blev att sträcka på benen till vernissagen.

Veckan före var det musikfrågesporter och föredrag om Beethoven. Och självklart mycket pianolåtar!

Fortsätter hela hösten lång

Idéerna är många med till exempel pausgympa, föredrag, textläsning av våra sånger med mera och så lite hemligheter. Så vi fortsätter hösten lång. Och när väl pandemin lugnat sig är KLANGEN på hugget!

Den här KLANGEN- idéen i Covid 19- tider är värd att sprida! Särskilt för körer med 70+medlemmar. Så skicka gärna vidare till SPF hemsida centralt och till SPF tidningen Senioren.

Vid pennan
Ingrid Ek, kontaktperson