Musikquiz med bredd

Att gissa musik är perfekt sätt att både njuta av musiken, gnugga geniknölarna och samspråka med bordsgrannarna.

• Egon Toft hade satt samman ett brett musiquiz.
  • Kaffelaget som förser oss med kaffe och gott doppa. Fr v Kerstin Sjödin, som vann frågetävlingen, Ingalill Lagerlöf, Sonja Carlsson, Mia Andersson och Annica Andersson.
  • Egon Toft hade satt samman ett brett musiquiz.

Egon Toft hade till onsdagen 4 september satt samman ett musikquiz med bredd från klassisk musik till jazz, och däremellan en och annan poplåt. En härlig blandning där Tom Jones samsades i frågetävlingen med Count Basie och Duke Ellington, och där vi också fick njuta en stund av Pavarottis djupa stämma.
Tolv frågor att besvara, och bara en hade alla tolv rätt, nämligen Kerstin Sjödin.

Text och bilder: Eva Dalin