Funktionärsfesten fyllde flera långbord

Det finns många frivilliga krafter inom SPF Seniorerna Nyköping, så många att de fyllde flera långbord vid funktionärsfesten den 27 november. Drygt 60 personer deltog.

• Glatt sorl vid långborden.
  • Britt-Marie Rönnbäck hälsade gästerna välkomna innan Nostalgetten tog vid med sina instrument.
  • Gästerna prickas av här är det Lena Dillners tur.
  • Drygt 60 personer deltog i festen för funktionärerna.
  • Glatt sorl vid långborden.
  • Gästerna prickas av här är det Lena Dillners tur.
  • Drygt 60 personer deltog i festen för funktionärerna.

Festen är styrelsens sätt att visa funktionärerna sin uppskattning för allt frivilligt arbete som görs för att hålla en stor förening igång med ett antal aktiviteter.
Britt-Marie Rönnbäck, föreningens ordförande, hälsade alla välkomna och riktade sitt tack till funktionärerna, innan landgång, dryck och musik tog vid.

Blåsensemblen Nostalgetten underhöll med varierande musik. En hel del amerikanskt, Stars and Stripes för att nämna en. Och så den vackra kubanska frihetssången Guantanamera, några christmas carols och när de spelade Oh Helga Natt, eller Adams julsång, sjöng publiken gärna med.

Innan det var dags att avrunda festen tackade Ann-Margreth Jönsson å gästernas vägnar. Och innan dess hurrades det för den äldste bland gästerna, Maiken Liewenborg, som nyligen fyllt 95 år.

Text och bilder: Eva Dalin