Så här spelar vi golf

Ett glatt och spelsuget gäng träffas för att spela golf en gång per månad under sommaren. Man kan delta i SPF-golfen om man är medlem i någon golfklubb, alltså inte bara i Gripsholms GK. Dessutom måste man förstås vara medlem i SPF Seniorerna Mariefred Åker.

Första tävlingen spelas på Gripsholm. Övriga tre tävlingar går på andra golfbanor på lagom avstånd. Vi kontaktar andra klubbar och förhandlar om greenfee och lunch. Efter rundan avslutar vi med en bit mat gemensamt . En avslutningstävling med övernattning sker under september.

Man kan delta i en eller flera tävlingar. Välj själv den eller de som passar. Men är man med i flera så har man större chans att göra bra resultat i tävlingen Order of Merit.

Tävlingsbestämmelser