Klubbmästerskap i boule 210909

Torsdagen den 9 september var det åter dags för vår årliga återkommande aktivitet, Klubbmästerskap i Boul.

• Erik graverar priser. Sonja och Kjell kollar så det blir rätt.
  • Vi som vann. Hans, Lennart, Erik, Ulla, Ingegärd och Sonja.
  • Erik graverar priser. Sonja och Kjell  kollar så det blir rätt.
  • Vi som vann. Hans, Lennart, Erik, Ulla, Ingegärd och Sonja.

Vi var 10 herrar och 8 damer som samlades på IK Tuns anläggning i Enstaberga, för att tävla och umgås.

Väderrapporten talade om att det blir fint väder denna dag.

Grundspelet bestod av 4 omgångar och efter stod det klart vilka 4 herrar och damer som gått till slutspel.

Vi hann dock att fika och umgås med varandra mellan spelomgångarna. Efter grundspelets genomförande blev det paus med korv och bröd.

Sedan började det spännande slutspelet, som resulterade i följande vinnare: Herrklassen 1.a Erik Pettersson, 2.a Lennart Larsson, 3.a Hans Westh. Damklassen 1.a Ulla Welander, 2.a Ingegärd Nylund, 3.a Sonja Bergström.

Efter avtackning och prisutdelning, så avslutade vi denna fantastiska dag. Väderrapporten höll vad den lovade.

Text: Sonja Bergström

Bild: Ingegärd Nylund

Fler bilder finns i bildgalleriet klicka här.

SPF Seniorerna Kiladalen