Årsmöte på Dambroängen 210913

Den 13 september genomförde vi vårt årsmöte för 2021 i Ålberga IFs lokaler på Dambroängen i Ålberga. Vanligtvis har vi våra möten i Tuna församlingshem men de lokalerna är inte tillgängliga för oss för en tid framöver på grund av renovering och Dambroängen fungerade på ett mycket bra sätt.

• Styrelsen 2021. Astrid, Margareta, Ingegärd, Inger, Lars, Elisabeth, Catarina, Jan. På bild saknas Bo.
  • Dagens underhållare Birgitta Andersson.
  • Birgitta Andersson sjunger och spelar.
  • Dagens underhållare Birgitta Andersson.
  • Birgitta Andersson sjunger och spelar.

Vår ordförande Catarina Ekström hälsade oss välkomna med ett särskilt välkommen till 9 nya medlemmar.

Därefter fick vi en mycket trevlig underhållning av Birgitta Andersson från Linköping som pratade och sjöng om sångens betydelse för glädjen i livet. Det blev även tillfälle för några allsånger.

Bergshammarskommittén serverade gofika varefter Ingvar Lindetun, som är präst, höll en stämningsfull parentation över avlidna medlemmar.

Årsmötesförhandlingarna genomfördes och de avslutades med att avgående funktionärer avtackades med blommor och i vissa fall även med presentkort.

Text: Elisabeth Lindqvist

Bild: Ingegärd Nylund

Fler bilder finns i bildgalleriet klicka här

SPF Seniorerna Kiladalen