Uppdrag Grönskning i Vadsbro 200126

Vi var 59 medlemmar som 26 januari besökte Kung Blackes Gycklare och såg lustspelet ”Uppdrag grönskning” i Vadsbro Föreningsgård.

• Kerstin Pettersson och Ingrid Åberg
  • Hela ensemble
  • Kerstin Pettersson och Ingrid Åberg
  • Hela ensemble

Handlingen tilldrar sig i Sofiero slottspark där några av de fina rododendronbuskarna försvinner en efter en. Parkens föreståndare, Ebba Grön, larmar polisen, Mårten Bock, svårt styrd och beroende av sin mamma Greta Bock.

Alla anställda i parken och dess restaurang blir misstänkta och alla har sin teori om vem som är tjuven. Efter många förvecklingar avslöjar sig den botanikstuderande säsongsarbetaren Bertil Svensson när han sätter tillbaka en försvunnen buske.

De duktiga amatörerna lockade till många skratt och alla visade sig också vara riktigt duktiga sångare.

I pausen serverades kaffe med hembakade smörgåsar och smarriga wienerbröd, även de hembakade.

Text: Erik Pettersson

Bild: Ingegärd Nylund

SPF Seniorerna Kiladalen

Fler bilder finns i bildgalleriet klicka här