Grötfest i Jädersgården 13 dec.

Luciadagen den 13 december deltog 85 personer i Jädersgården vid årets stora fest.
Julgröt med tillhörande skinksmörgåsar är något som verkligen uppskattas. En krydda på festen var luciatåget anförda av tomtemor och tomtefar. Det var föreningens egen sånggrupp under ledning av Anna-Greta Nyqvist som framförde ett antal sånger med lucia och jultema. Stämningen förgylldes också av den underhållning som Källåspojkarna delgav oss.
Vad kan kyrkan i Kafjärden erbjuda oss som är äldre? Gunnel Sundström som är diakoniassistent i församlingen beskrev de planer som finns för att bistå de äldre, som behöver någon att tala med.
Ett stort tack till alla de medlemmar som deltog i arrangemanget av denna trivsamma julfest.