Frilufsare räds inte regn

Ganska blött i markerna men inga sura miner var det när ett något decimerat gäng från SPF Seniorerna Eskilstuna traskade ut på Kungsörsleden, vid Jägaråsen i Kungsör.

Ganska blött i markerna men inga sura miner var det när ett något decimerat gäng från SPF vid Jägaråsen i Kungsör där Anna-Lena och Hans Löthman valt en promenadsträcka på cirka sex kilometer.

Efter en härlig promenad var de tio tappra deltagarna, de som inte räds lite regn, framme vid den badplats där det finns vind- och regnskydd med fina platser att sitta vid. Där åt man sin medhavda matsäck och konstaterade att Seniorerna Eskilstuna traskade ut på Kungsörsleden, man aldrig ångrar några timmar i friska luften. Nöjda med varmt kaffe och god smörgås vände vi åter mot startplatsen.

Vid bättre väder hade förstås utsikten över Mälaren varit bättre, men det blir säkert nya möjligheter att återkomma till samma plats i framtiden.

Eftersom de två programpunkterna på frilufsarnas program 2021 båda hålls på hemmaplan slopas parkeringen vid Skogsängens idrottsplats som samlingsplats eftersom det där nu är trångt och besvärligt med anledning av byggnation i närheten.

Nästa tillfälle vi frilufsar blir i Torshälla onsdagen 24 november då promenaden genomförs på Hälsans stig i Torshälla. Banan är cirka fyra kilometer. Vår samlingsplats är den stora parkeringen nära Holmberget vid Gröna Villan. Förr fanns en Shell bensinmack där det nu är parkering. Klockan 10:00 börjar vi röra på påkarna.

Matsäcken äter vi vid trevlig plats i närhet av Eskilstunaån.

Roger Stark vet mera, telefon 070 514 63 08.

TEXT OCH BILDER: Roger Stark