Medlemsträff 2020-09-14

Anniz bjöd på underhållningsmusik och quiz.

SPF Seniorerna Eskilstuna i samverkan med ABF, öppnade på försök för månadsträff den 14 sept. på Seniorcentrum. Max 40 st SPF medlemmar kunde delta, och kaffeborden var dukade så att det var 1,5 m fysiskt avstånd mellan deltagarna.
Anniz, bjöd på underhållningsmusik och quiz. Blandad musikrepertoar med musik av Taube, Beppe Wolgers, Kalle Jularbo, Owe Törnqvist bl.a. Men även musik som Lil Lindfors och Monica Zetterlund sjungit. Musikinstrumenten som användes var dragspel, bas, gitarr, trummor samt fiol. Musikunderhållningen och quizen varvades på ett trevligt sätt. Omväxlande och trevligt program, som vi Seniorer så väl behövde. Det fungerade bra att sitta och dricka kaffe med 1,5 m avstånd. Alla gick hem och var nöjda efter att ha lyssnat på trevlig musik och program och fått träffas och prata lite grann med varandra.

Text och bild: Ulla-Britt Lindberg