SPF-golf 17 maj 2019

Årets första golftävling genomfördes på Eskilstuna GK

Årets första golftävling för SPFare i Eskilstuna bevisar hur bra vi kan samarbeta. Dels mellan de olika föreningarna inom Eskilstuna men även bland de olika golfklubbarna inom Eskilstuna. Sedvanliga små psykningar inom bollarna, skratt o letande bland kottar o löv - en helt vanlig fredag alltså! Det fina vädret lockade inte mindre än 101 startande o efter många timmar korades slutligen en herr- och damsegrare.
Resultat herrklassen: 1:a Håkan Adolfsson (EGK), 2:a Christer Häckter (EGK), 3:a Bo Karlsson (THGK) - bland totalt 61 herrar
Resultat damklassen: 1:a Eva Brusén-Stenman (EGK), 2:a Wanja Gemmel (THGK), 3:a Monica Gunnarsson (EGK) - bland totalt 39 damer. STORT GRATTIS och tack till samtliga deltagare för ett härligt arrangemang.

Text och bild: Ulla-Britt Lindberg

Fler bilder hittar du här