Medlemsträff 14 januari 2019

"Cykeläventyr i Kina och Nordkorea" - årets första medlemsträff 14 januari blev en succé.

"Cykeläventyr i Kina och Nordkorea" - årets första medlemsträff 14 januari blev en succé! Peter Tengbrand berättade och visade bilder från den 12-dagars cykel- och kulturresa som han deltog i september 2014. I Peking besöktes de vanliga turistmålen: Den Förbjudna staden - Sommarpalatset med marmorbåten - Kinesiska muren - Fågelboet - Vattenpalatset mm.
Därefter flög sällskapet om 15 personer till Nordöstra Kina där man deltog i 3 cykeltävlingar med totalt 1000 deltagare från många olika länder. I nordöstra Kina besökte man bl.a. ett utsiktstorn nära treriksgränsen Kina-Ryssland - Nordkorea. Därefter åkte man buss över en bro mot norra Nordkorea där ytterligare en cykeltävling ägde rum. Peter upplevde att den delen av Nordkorea var mycket bergig och att det inte fanns så mycket odlad mark. Intressanta bilder från Kina och Nordkorea visades och Peter berättade lättsamt och trevligt till bilderna. 70-talet medlemmar deltog i träffen och många blev intresserade av denna typ av resa och ställde många frågor. En lyckad medlemsträff som i sedvanlig ordning avslutades med "gofika".

Bild: Ulla-Britt Lindberg Text: Marianne Rohlen