Friluftsgruppen 13 februari 2019

SPF-promenad passerade röda hjärtat.

Onsdagen 13 februari, alltså under vänliga veckan, gav sig 18 medlemmar från SPF Seniorerna Eskilstuna ut på promenad. Datumet var programenligt, men den tänka bansträckningen i skogsmiljö i Odlaren var alltför isig, varför dagens raska steg avverkades utmed Eskilstunaån till Munktellstaden och delvis tillbaka på den gamla banvallen.

Totalt avverkades cirka fyra kilometer allt medan deltagarna livligt pratade med varandra, dock med ett promenadstopp vid vänliga veckans symbol, det röda hjärtat, i stadsparken.

Efter promenaden kom termosar och smörgåsar fram vid Djurgården. Alla förrädiska hala fläckar klarades.

Nu en viktig uppgift om ändring i programmet! Det var tänkt att nästa promenad skulle arrangeras onsdagen 6 mars. Dock sammanfaller denna vecka med Seniormässan. Alltså inte någon promenad vecka 10, men planering för ersättningsdag pågår. Väder och vind spelar in. Kolla föreningens hemsida för besked.

Foto: Leif Johansson, Text: Roger Stark