Vandringen vid Fagerön 7 maj
Efterlängtad fikapaus med fin utsikt
Vi startade vår vandring från parkeringen vid Fagerön.
Första delen gick längs med grusvägen. Vi gjorde ett kort stopp för att kika på det nya vindskjulet Hefna. Här får man klättra upp i nätet om det är så att man vill övernatta.
Vi fortsatte förbi Hjulbonäs och vek lite senare in på Sörmlandsleden.
Efterlängtad fikapaus blev det på utkiksberget.
Promenaden fortsatte utmed sjön Näsnaren och här såg vi tydliga spår av bäver. Ganska fascinerande hur grova stammar de ger sig på.
Vi återkommer till hösten med nya vandringar.
Text och bilder: Lotta och Kent