Månadsmöte 7 maj
Månadsträff med SPF Seniorerna Svenljunga
Örsåsgården onsdagen den 7 maj kl 17.00 2025
Ordförande Timmy Thimell hälsade kvällens 115 medlemmar välkomna och
informerade att vi fått tre nya medlemmar. Han informerade också att vi är med på
torget i Svenljunga på familjedagen den 10 maj. Han läste upp programmet för
Hälsoveckan V 20 samt informerade att föreningen nu har en hjärtstartare. Regelverk
för denna är under utarbetande och den kommer att användas på resor, aktiviteter m
m.
Britt från resekommittén informerade om kommande aktiviteter, bl a besök på Rit-
och Målerigården den 4 juni, fotbollsmatch i juli och resa på Göta Kanal i augusti.
Britt-Marie från Programkommittén hälsade kvällens gäster välkomna, Leif och Lilian
Mannerström samt Per Uddén och Bertil Johansson. Kaffekommittén hade som
vanligt fint dukade bord med blommor och små virkade fjärilar och serverade goda
köttebullemackor och mazariner. Efter intagande av detta tog Britt-Marie och Leif
Mannerström plats på scenen.
På ett lättsamt sätt fick vi höra om Leifs liv från födseln 1940, om farmor
kalaskokerskan, pappa Gösta, jobb på Amerikalinjen, om restaurangerna Johanna,
Sjömagasinet, Komet, hur han hamnade på frimärke m m. Många historier och möten
med människor. Mest stolt är han över att ha ett porträtt på Nationalmuseum. Efter
att ha tackat av Leif med blomma och fårskinnsdyna fick vi möjlighet att köpa
signerade böcker av Leif.
Sedan var det dags för Per och Bertil att inta scenen. De inledde med Tomas Ledins
Sommaren är kort och framförde många härliga låtar av bl a Arvingarna, Gyllene
Tider, Sven-Ingvars och varvade dessa med roliga historier. De avtackades också
med varsin fårskinnsdyna.
Kvällen avslutades med dragning av lotterierna. Timmy tackade alla och informerade
att nästa månadsmöte är den 13 augusti på Holsljunga festplats.
Britt Wood
Sekreterare