Tisdag 5 april. Ehrling Lundberg

SPF Seniorerna Borås 3:an har haft sin månadsträff på Ribbingsgården.

Ordföranden Ann-Christin Johansson hälsade ett 70-tal medlemmar välkomna denna eftermiddag och ett särskilt välkommen till dagen gäst, underhållaren Ehrling Lundberg.

Ordföranden passade i inledningen på att berätta att SPF-kontoret i Simonsland har vardagsöppet mellan 10-13.

Därefter var det underhållningsdags. Ehrling Lundberg intog scenen och bjöd på ett omväxlande program med kända låtar från bl.a. Elvis och Johnny Cash repertoarer.
Det var högt tempo och hög volym så kaffepausen i mitten kom lägligt för att vila öronen lite. En skicklig musikant som fick armar och ben att spritta, Stämningsfull avslutning med låten Peace in the valley.

Föreningens representant i pensionärsrådet till Vård- och äldrenämnden, Agneta Nero-Andersson, informerade från senaste sammanträdet om hemleveranser av  matinköp, näringsinnehåll m.m.

Sedvanlig lottdragning avslutade en trevlig eftermiddag.

Bertil Melin