Lunchträffar 2017

Kort referat från "Lunch tillsammans" under våren och hösten 2017.

• Restaruang KÖKET vid Krokshallstorget
  • Samling utanför Vinacciolo
  • 20 oktober på Renässans
  • Restaruang KÖKET vid Krokshallstorget
  • Samling utanför Vinacciolo
  • 20 oktober på Renässans

Lunch tillsammans 24 november 2017

Lunch tillsammans 20 oktober på Renässans
Nu var det åter dags för Borås 3:ans återkommande aktivitet: "Vi äter lunch tillsammans". Tolv föreningsmedlemmar hade hörsammat inbjudan denna gång och träffades på restaurang "Renässans" på Sandgärdsgatan i centrala Borås. Alla vi, som var där, konstaterade, att restaurangen har ett fint salladsbord och även goda huvudrätter. Gästerna hade möjlighet att välja mellan wienersnitzel, ugnsbakad lax och ytterfilé med goda tillbehör. Vi hade en trevlig stund tillsammans med mycket god mat och fin samvaro.
Nästa gång Borås 3:an bjuder in till lunchträff är fredagen den 24 november klockan 13.30 på restaurang Thai Silk, Stora Brogatan 1 i centrala Borås.
Vi ses väl då? Du är varmt välkommen!
Vid pennan
Anna-Lisa Nyström

Vi äter lunch tillsammans
Fredagen den 22 september var det åter dags för Borås 3:ans återkommande aktivitet: ”Vi äter lunch tillsammans”. Femton föreningsmedlemmar hade hörsammat inbjudan denna gång och träffades på restaurang ”Repet” på Knalleland. Alla vi, som var där, konstaterade tillsammans, att restaurangen har ett fint salladsbord och ett innehållsrikt buffébord med många olika rätter. Vi hade en trevlig stund tillsammans med mycket god mat och fin samvaro. God mat och trevlig samvaro medför alltid en ljuspunkt i tillvaron!
Nästa gång Borås 3:an bjuder in till lunchträff är fredagen den 20 oktober klockan 13.30 på restaurang Renässans, Sandgärdsgatan 25 i Borås.
Vi ses väl då? Du är varmt välkommen!

Vi äter lunch tillsammans

Fredagen den 21 april var det åter dags för att äta lunch tillsammans. Denna gång var vi bara åtta deltagare från föreningen, som njöt av en god lunch på restaurang "Vinacciolo" vid Hötorget. Vi konstaterade, att det hade varit många olika SPF-aktiviteter under den gångna veckan. På tisdagen firade Träffpunkt Simonsland två år med flera olika programpunkter, under onsdagen ordnade SPF en temadag med rubriken "Brott mot äldre" och på torsdagens eftermiddag var det medarbetarträff. Även fredagens aktivitet på Träffpunkt Simonsland klockan 13.30, då Lars-Erik Frendberg spelade och sjöng, lockade säkert också åhörare. Hur som helst så hade vi åtta, Siv, Per, Lars, Berit, Sten, Lars Inge, Millan och Anna-Lisa, en trevlig stund tillsammans med mycket god mat och fin samvaro. God mat och trevlig samvaro medför alltid en ljuspunkt i tillvaron!
Vi fortsätter att träffas för att äta lunch tillsammans en gång i månaden även under hösten. Vi kommer att besöka olika restauranger. Datum, tid och plats för våra kommande luncher finner du i höstens program!
Vi ses väl i höst? Varmt välkommen!
hälsar Anna-Lisa

Vi äter lunch tillsammans 24 mars 2017!
Vi träffades 15 stycken av Borås 3:ans medlemmar för att äta lunch tillsammans. Denna gång var det restaurang "Vinacciolo" vid Hötorget som gällde. Under trevlig samvaro prövade vi lite olika rätter från lunchmenyn. God mat och trevlig samvaro medför en ljuspunkt i tillvaron!
Nästa tillfälle att äta och trivas tillsammans är fredagen den 21 april, då vi återigen träffas på restaurang "Vinacciolo" vid Hötorget, Österlånggatan 23. Vi samlas utanför restaurangen klockan 13.00.
hälsar Anna-Lisa

Vi äter lunch tillsammans 24 februari 2017!
Fredagen den 24 februari deltog Britt, Majken, Nina, Per, Ragna, Gun-Britt, Berit, Margit, Inga-Lill, Larsgöran, Anna-Lisa och Lars Inge i föreningens fredagsaktivitet "Vi äter lunch tillsammans". Även denna gång var mötesplatsen restaurang "Köket" på Krokhallstorget. De som åt fisk lovprisade sin fiskrätt och köttätarna gillade fläskfilén med ädelostsås. God mat och trevlig samvaro medför en ljuspunkt i tillvaron!
Nästa tillfälle att äta och trivas tillsammans är fredagen den 24 mars, då vi träffas på restaurang "Vinacciolo" vid Hötorget, Österlånggatan 23. Vi samlas utanför restaurangen. klockan 13.00.
hälsar Anna-Lisa

Vi äter lunch tillsammans 20 januari 2017!
Fredagen den 20 januari samlades 14 glada, hungriga medlemmar från SPF Seniorerna Borås 3:an för att äta lunch tillsammans. Denna gång var mötesplatsen restaurang "Köket" på Krokhallstorget i Borås. God mat och trevlig samvaro medför en ljuspunkt i tillvaron!
Nästa tillfälle att äta och trivas tillsammans är fredagen den 24 februari, då vi träffas på samma ställe, restaurang "Köket" klockan 13.30.