Referat från Årsmöte 2021 onsdag 1 september kl 14.30  på MÖSSEBERGSGÅRDEN

Årsmötesprotokoll och referat under bilden.

• Årsmöte

Länk till årsmötesprotokoll 2021

Referat:

Onsdag 1 sept. återstartade SPF Falköping sina månadsträffar med ett försenat årsmöte. Av olika skäl hade man måst byta lokal från Pingstkyrkan till Mössebergsgården. Trots detta blev det en mycket hög uppslutning av medlemmarna. Efter sedvanlig parentation som hölls av Roland Nilsson startade årsmötesförhandlingen under ledning av Lennart Falegård. Han lotsade igenom mötet med en fast och snabb hand och med god hjälp av valberedningen och andra funktionärer. Efter en uppskattad kaffepaus som även gav tillfälle till en hel del småprat med bordsgrannar och bekanta blev det information om föreningens kommande aktiviteter. Ett programblad med höstens aktiviteter delades ut. Ansvariga för de olika aktiviteterna beskrev närmare kring innehåll och uppläggning. Det blev även prisutdelning till vinnarna i de två bilrallyn som genomfördes i somras. Några funktionärer som lämnat sina funktioner avtackades av Ann Liljebäck och slutligen genomfördes dragning och utdelning av priser för de olika lotterier som varit igång. Roland Nilsson tackade slutligen alla närvarande och hälsade välkommen till nästa månadsträff på Mössebergsgården onsdag 6 okt. kl 14.30.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Observera att årsmötet är på Mössebergsgården eftersom Pingstkyrkan inte kunnat hyra ut. Fri entré och vi bjuder på kaffe. Årsmöteshandlingar finns under bilden, kan hämtas på Vuxenskolan och delas även ut vid årsmötet.

Årsmöte onsdag 1 september. kl 14.30 OBS! på Mössebergsgården OBS!  (Uppdaterat 29 augusti)

Här nedan finns länkar till allt material för årsmötet:

Här nedanför finns separata länkar till några olika delrapporter som redan finns med i årsmöteshandlinarna ovan.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och hoppas att vi slipper ytterligare restriktioner så att vi nu kan komma igång med våra verksamheter igen.

--Här nedan finns den tidigare informationen-----------------------------------------------------

Hej!
SPF Seniorerna Falköping har tidigare planerat att avhålla årsmöte den 5 maj. Vid styrelsemötet 17 februari beslutade vi att INTE genomföra det i vår. Vi att alla medlemmar inte är riktigt redo då för att mötas igen fysiskt efter den långdragna epidemin?
Däremot tror vi att vi är redo att träffas efter sommaren! Vi startar upp årets första månadsträff onsdagen den 1 september. Då blir det årsmöte och någon form av underhållning samt bjuds det på förtäring.
För övrigt hoppas vi att alla mår bra och följt de restriktioner vi fått oss till del så att vi kan träffas igen på våra trevliga månadsträffar.

Så, boka den 1 september för årets första månadsträff i Pingstkyrkans lokaler.

Vi återkommer närmare med särskild inbjudan!

Ha det gott!

------(Nedanstående publicerades 17 februari)----------------

Efter moget övervägande beslutade styrelsen idag att, p.g.a. fördröjda leveranser av vaccin och förväntade fortsatta restriktioner kring Corona, skjuta på årsmötet till första onsdagen i september. Vi hade hoppats på att få komma igång med våra träffar i maj igen men det verkar nu inte rimligt utan vi får satsa på en ordentlig uppstart efter sommaren. Vi återkommer med mer information efter hand som läget förändras.