Datum för motioner 2023

Distriktsstämman går av stapeln den 13:e april i Eslöv och Förbundsstämman anordnas 14–15 juni i Stockholm. Såväl föreningar som enskilda medlemmar har rätt att inkomma med motioner.

Motioner till Distriktsstämman ska vara kansliet tillhanda senast 16 mars 2023.

Motioner från föreningar får ett yttrande av Distriktsstyrelsen och behandlas sedan på årsstämman.
Medlemmar skickar in en motion till sin föreningsstyrelse för ett yttrande, varpå föreningen skickar in motionen med yttrande till distriktsstyrelsen.
Skicka därför in din motion i god tid till din förening!

Motioner till Förbundskongressen ska vara kansliet tillhanda senast 21 februari 2023.

Föreningar skickar in motioner till distriktsstyrelsen för ett yttrande. Sedan behandlas motionen på Förbundskongressen.
Som medlem kan du också skicka in en motion till kongressen, men ska gå via din föreningsstyrelse först, som skickar vidare till distriktsstyrelsen med ett yttrande.