Distriktsmästerskapet i pargolf

SPF Seniorerna Klubb 72 Höör i samarbete med Skånedistriktet arrangerade för första gången en partävling i golf på Bosjöklosters golfbana

• Mästare klass sambo/gifta
  • Distriktsmästare Öppen klass
  • Mästare klass sambo/gifta
  • Distriktsmästare Öppen klass

Referat
Par DM Golf Äkta Make - Sambo samt Open 2017.

SPF Seniorerna Klubb 72 Höör i samarbete med Skånedistriktet arrangerade för första gången en partävling i golf på Bosjöklosters golfbana den 13 september och denna spelades i 2 klasser. Äkta Make - Sambo samt en Open klass där man kunde spela med vem man ville.

26 par hade anmält sig men det kom 21 par till start och efter en kort genomgång av tävligsledaren om spelformen Texas Scramble så begav sig paren ut till sina starthål. Klockan 09.00 startade samtliga och vi hade hyffsat väder i 7 hål sedan kom regnet som vädergubbarna utlovat.

Regnet gjorde att golfen blev lite jobbigare än normalt med regnkläder och paraplyer som skulle upp och ner men alla kämpade sig igenom alla 18 hålen. Efter att samtliga lämnat in scorekorten intogs en efterlängtad lunch bestående av raggmunk och fläsk.

Kort därefter var det prisutdelning i klubbrummet och prisutdelare var SPFs golfambassadör och tävlingsledare Uno Andersson. Han framförde ett stort tack till Bosjöklosters GK för deras insatts samt till SPF Höör Klubb 72 för att dom ställt upp som arrangerande förening och hälsat samtliga par välkomna till tävlingen.

Distriktmästare Äkta Make-Sambo blev Uno Andersson och Karen Kiil från Wittsjö GK och SPF Seniorerna Vittsjö.

Distriktsmästare Open blev Lennart & Gretel Andersson Bosjökloster GK och SPF Seniorerna Södra Sandby.

Därefter var det prisutdelning på nettoresultat i de båda klasserna.

Resultatlistor:
DM pargolf Äkta make-sambo 2017.pdf