Vattenbrist
Vi hör alla om den försämrade tillgången på dricksvatten och vi försöker alla vara sparsamma. Nedan finns ett mejl från kommunen där man i utskick till alla föreningar ber oss vara sparsamma även när vi besöker och använder kommunens anläggningar.
Hälsningar Åke
Information om risk för vattenbrist
Med anledning av de låga grundvattennivåerna och den ökade risken för vattenbrist vill vi be er om hjälp att sprida bifogad information vidare inom föreningslivet. Vi uppskattar om ni delar informationen med ledare, medlemmar och andra aktiva inom er organisation för att bidra till ökad medvetenhet kring situationen.
Kommunen kommer inom kort att sätta upp aktuell information i kommunens idrottslokaler och anläggningar. Driver ni egen lokal eller hyr av annan part än kommunen får ni gärna hjälpa till genom att sätta upp informationen i era lokaler eller sprida budskapet på annat lämpligt sätt.
Tillsammans kan vi bidra till att minska belastningen på våra vattenresurser under den period som nu råder.
Tack för er hjälp och ert engagemang!
Vänliga Hälsningar
Kultur- och fritid
Eslövs kommun