SPF 10 Vänkretsen Eslöv önskar Dig ett GOTT NYTT ÅR

SPF 108 Vänkretsen Eslöv har under sommaren och hösten 2020 inbjudit till en del sammankomster med bl.a. musikunderhållning. Syftet har varit att bidra till att minska den ofrivilliga ensamheten bland äldre. Från Socialstyrelsen anvisades medel så att sammankomsterna blev kostnadsfria för de som deltog. Vi vet inte om vi får nya medel för 2021.

Ingen vet hur det nya året 2021 kommer att utveckla sig. Vi hoppas dock att det ljusnar så att det blir möjligt att träffas i lite större kretsar än för närvarande. Kanske lättas restriktionerna längre fram i vår.

Vi vill därför informera Dig lite om de aktiviteter som planerats i vår förening. Av hänsyn till smittspridning kommer förmodligen något av de närmast planerade aktiviteterna att ställas in men vi måste vara lite positiva och tro på en minskad smittspridning genom den nu pågående vaccineringen.

Här kommer ett axplock av vad SPF 108 Vänkretsen planerat för vår och sommar:

Månadsmöte första måndagen i varje månad (information och underhållning).
Studiecirklar, virkgrupp, språkkurser, sånggrupp och internationell dans
Tipsrunda runt Stadsparken och i Trollsjöområdet
Temadagar med olika informationer (bl.a. info av onkolog, apotek m.m.)
Trivselkväll med modevisning
Gökotta i Rövarekulan
Vårvandring i Knivsåsen
Utflykt till Blekinge

Förutom ovanstående har vi även schemalagda aktiviteter som: kortspel, boule, bowling, cykling, bordtennis, vandringar, stadspromenader, golf, gymnastik, varmvattengymnastik, gummibandsgymnastik, luftgevärsskytte och diskgolf.

Hel programmet går att läsa på www.spf.se/vankretseneslov . För de som inte har tillgång till internet kommer information att finnas på anslagstavlor vid bl.a. biblioteket och Stora Torg.

Du är välkommen att ansluta Dig till vårt glada gäng. Här får Du möjlighet att ta del av ovanstående utbud samt inte minst att bryta Din ensamhet och träffa nya vänner.

Ring till någon av oss så berättar vi i detalj om vad som är på gång i vår förening.

Med Vänliga Hälsningar
SPF 108 Vänkretsen