Ny ordförande valdes på årsmötet 2023

Styrelsens Kassör Britt-Marie Wirell
Styrelse ledamot Dorte Grenaa
Styrelse ledamot Anna Palzewicz Johansson

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Det har varit ett omväxlande och intressant år för oss medlemmar i SPF Vittsjö! Under både våren och hösten har vi på våra månadsmöten gästats av intressanta föreläsare och fått lyssna på underhållande sång och musik.

Det har varit allt från information om blomsterodling till vackra bilder från avlägsna platser som Svalbard och Vanuati. Ylva Palmgren, Birgit Berg, Katarina Tågerud och duon Mats och Sam har stått för den musikaliska delen och massor av gott har vi fått njuta av som vårbuffé och nu julbord.

Måste naturligtvis också nämna den trevliga vinprovning Kerstin Thånell höll i i våras och vår återförening efter sommaruppehållet hemma hos Kerstin och Leif där vi grillade och njöt av vackert väder!

Sist, men inte minst hade vi även en mycket lyckad utflykt till konstmuséet Vandalorum utanför Värnamo, där vi också besökte ett litet museum med Bruno Mathssons välkända möbler.

Som ordförande i SPF Vittsjö ser jag nu fram emot ett nytt år tillsammans med er alla i vår grupp och kanske blir det en del samarbete med andra seniorgrupper runt om i Hässleholms kommun.

Önskar er alla också efter storhelgerna en god fortsättning på det nya året med många trevliga sammankomster under 2024!

Birgitta Nilsson