DM 2023

Nu är det dags för DM i ett flertal sporter inom SPF Seniorerna i Skåne 2023.

• Sjöbo GK

Information om Golf
Uno Andersson som anordnar årets DM i Golf önskar att Ni skickar denna information vidare till Era medlemmar i Er förening:

Singel DM spelas på Öresunds GK onsdagen den 24 maj med gemensam start kl. 09.00. Greenfee, startavg. samt lunch 490:–. Sista anm. dag 19 maj 15.00.

Par DM i Golf spelas på Sjöbo GK onsdagen den 6 september med gemensam start kl. 09.30. Sista anm. dag 30 augusti. Startavgift 100:-/par.             Greenfee: Golfhäftet eller Sydpolen avgift. Mat beställs samtidigt som bokningen – 130:–/pp. Allt betalas i receptionen vid ankomst.

Sök tävling på respektive klubb och anmäl Er snarast!

Med vänliga hälsningar, tävlingsledare Uno Andersson, tel 0703023109

Ambassadör för Golf sökes!
Inför 2024 söker Skånedistriktet en ny ambassadör för Golf då Uno Andersson, som förtjänstfullt axlat detta i många år, tackar för sig.
Om du är intresserad, ta kontakt med Morten Kehler på distriktskansliet för mer information, morten.kehler.spfskane@telia.com

DM i Orientering inställd
DM i Orientering, som skulle gått av stapeln 16 maj i Åhus, har tyvärr fått ställas in på grund av för få anmälningar.

Kommande DM i juni
Under juni månad anordnas DM i Hjärnkoll i Höör den 19:e juni, samt DM i Boule i Eslöv den 20:e juni.

Kommande DM i september
Efter sommaren är det sedan dags för årets sista DM:
DM i Pargolf den 6:e september i Sjöbo, DM i Bowling den 11:e september i Eslöv samt slutligen DM i Bridge den 30:e september.

På distriktets hemsida www.spf.se/skanedm hittar ni alla inbjudningar och information om anmälan till årets DM. Väl mött önskar distriktskansliet!