Sommarhälsning

Styrelsen önskar alla en glad sommar

Bästa SPF:are!

Stort tack för ert deltagande i vårens aktiviteter! Efter en trevande inledning präglad av pandemin kunde vi komma igång med cirklar, medlemsmöten resor och andra aktiviteter vilket kändes fint. Vi upplever att vår förening dock har klarat pandemiåren förhållandevis bra.  Nästan alla föreningar i landet har tappat medlemmar så också vi men väldigt få. Antalet vänmedlemmar har t.o.m. ökat vilket vi tror beror på lockande aktiviteter!

Under våren har styrelsen arbetat med många viktiga frågor som har knytning till den delen av SPF:s verksamhet som handlar om påverkan i seniorpolitiska frågor. Vi har bl.a. haft kontakter med Kollektivtrafiknämnden/Skånetrafiken för att diskutera kommunikationerna inom kommunen och eventuellt seniorkort inom regionen. Arbetet inom KPR har som vanligt varit intensivt och ett nytt reglemente för kommunens KPR har antagits. Protokollen från KPR mötena läggs ut på vår hemsida och skickas via länk i mail till alla medlemmar.

Under våren har två cirklar påbörjats för att förebygga digitalt utanförskap genom att deltagarna får lära känna sin smartphone/läsplatta.

Nu är det snart ”sommarlov” även för styrelse och funktionärer. Men först ska vi ha höstens program klart. Det är ett intensivt arbete som pågår och om allt går som vi planerar kommer programhäftet att delas ut första veckan i augusti. Eftersom det kommit önskemål från medlemmar om aktiviteter även under sommaren har rese-gruppen erbjudit några arrangemang under sommarmånaderna vilket vi hoppas att ni alla uppskattar. Inför hösten kan ni redan nu notera att vi bjudit in representanter för de politiska partierna till vårt medlemsmöte den 23 augusti. Vi hoppas att vi då får en bild av hur partierna ser på olika frågor som är viktiga för seniorer i Bjärred.

Det är tack vare många aktiva SPF-medlemmars insats som föreningens program har ett så brett utbud. Stort tack till er alla som är engagerade i detta arbete!

Styrelsen önskar er en skön sommar!