Vårbrev

Bästa SPF Seniorerna Gamla Bjered

Ett vårbrev var på väg till er strax innan vi drabbades av Corona viruset. I brevet tänkte vi informera om våra aktiviteter under våren samt förberedelserna för höstens program.

I stället fick ni för en vecka sedan information om att alla våra aktiviteter är inställda till den sista juni. Vi har haft kontakt med föredragshållare/underhållare som vi har avbokat. Vår förhoppning är att vi ska kunna erbjuda nya tillfällen med dessa senare under året.

Styrelsens arbete kommer under våren att fortsätta i den mån det fungerar med telefonmöten.

Vi hoppas alla att förhållandena har normaliserats till midsommar men det är det ingen som kan veta något om idag.
Med social isolering för 70+ personer befinner vi oss i en mycket annorlunda situation. Om vi inte medverkar till att hindra smittspridningen av Coronaviruset kan det även i värsta fall bli en farlig situation för oss!
Vi hoppas innerligt att ingen av er har fått besök av Corona gästen! Om vi följer rekommendationerna från myndigheter kanske vi slipper besöket.

Hur sysselsätter vi oss under tiden då?

• Ni som har Facebook kan ju följa all glada bilder och förslag från medlemmar över hela landet genom "Digital Gemenskap med SPF Seniorerna".
  • SPF centralt har även på sin hemsida lagt ut lite tips om sysselsättning, www.spfseniorerna.se välj fliken - Så tycker vi och därefter Hälsa och omsorg/Information om Coronavirus/Tips till seniorer.
  • Kontakta våra vänner en extra gång antingen på mail eller telefon.
  • Vi måste också röra på oss! De som har trädgård får jobba lite extra där - ogräs finns alltid! Hushållsarbete kräver både kalorier och muskelarbete. Långa promenader är fint nu när vårsolen skiner så härligt men håll avstånd till de du möter eller går tillsammans med.

Ni är alla välkomna att kontakta oss i styrelsen om ni har tankar om hur föreningen kan vara till hjälp och stöd under våren.

Sköt om er och njut av vårsolen!
Hälsar
Styrelsen