Postlådepromenad i Coronatider

Bästa medlemmar!

Välkomna att delta i en ny aktivitet!

Det är länge sedan vi sågs men vi hoppas att ni har hittat en bra vardag även i vår nya situation. Låt oss hoppas att vi kan ses igen i höst - i vart fall i vissa aktiviteter.

Vi hör från alla håll att det är viktigt att vi rör på oss. Det stärker fysiken och visst är det fantastiskt att vår hjärna också blir bättre i en mängd avseenden – trots vår ålder!
Vi har från en annan SPF förening i Skåne hämtat en idé till en aktivitet som man även kan ägna sig åt i Coronatid. Nu vill vi testa den i vår förening. Så här ska det gå till:

Vi ska ju undvika för stora sällskap men ensam eller i sällskap med ett par andra på rätt avstånd kan man njuta av en cykeltur eller promenad. Om man av olika skäl inte kan cykla eller promenera kan man delta per bil. Vi har försökt att hitta medlemsadresser som ligger utspridda så att det kan bli en lämplig runda att ta i ett svep eller dela upp i olika etapper.

På varje adress finns det på postlådan en lapp med en bokstav. Notera bokstaven på adresslistan. Samtliga bokstäver bildar de första sju orden i en känd visa. Adresslistan finns på hemsidan. Ni kan skriva ut den eller hämta ett utskrivet exemplar i en korg i carporten på Näktergalsvägen 16 A respektive Morkullevägen 37.

Bokstäverna finns på plats på brevlådorna den 27 maj t.o.m. den 10 juni. Dina svar vill vi ha senast den 10 juni antingen i pappersform i brevlådan Fågelsångsvägen 7 eller brevlådan Morkullevägen 37. Du kan också mejla svaren till ninna.hedlund@bjarred.net. Svaren ska alltså dels innehålla vilken bokstav ni hittat på vilken brevlåda och dels visans första sju ord.
Det finns också en utslagsfråga. Vid Fågelsångsvägen 7 och Morkullevägen 37 finns en plastflaska med ett antal glaskulor i. Ni ska gissa hur många och ange svaret.

Glöm inte att ange rätta svar och ditt namn och telefonnummer på adresslistan.

Självklart blir det fina priser! Vinnarna presenteras på hemsidorna den 17 juni och kommer också att kontaktas via telefon. Vinnarna dras av revisorssuppleanten Jan Axelsson och sammankallande i valberedningen Gull-Britt Melvanius.

Har ni funderingar eller frågor är ni välkomna att ringa till Annette, 0708223720, eller till Christina H, 0708359059.

Lycka till!

Styrelsen SPF Gamla Bjered