Postlåderundan

Nu har vi ett resultat!

Postlåderunda i Bjärred Juni 2020

Tack till alla er som besökte de 25 postlådorna och tack för alla inlämnade svar! Hela rundan utgjorde 8 km och kunde genomföras i olika etapper.
Det har hörts ett flertal glada tillrop från deltagarna och målet att komma ut och se Bjärred från nya håll uppnåddes. Under rundan möttes både nya och gamla bekanta för en trevlig pratstund om även på avstånd.

Antal rätt svar på visan blev 55 st - och rätt svar var " Du ska inte tro det blir sommar" från Idas sommarvisa. Med så många rätta svar på visan blev det antalet glaskulor som blev utslagsgivande.

Rätt antal glaskulor i varje plastflaska var 131 st.

Vi fick gissningar på antal glaskulor allt från 53 till 206. Våra kontrollanter Gull-Britt Melvanius och Janne Axelsson räknade noggrant antalet från plastflaskorna.
Vi var tyvärr inte så tydliga med att det var samma antal glaskulor i varje flaska men tanken varför vi satte ut två flaskor var att man hade en i varje område såsom Allfredshäll och Löddesnäs/Gamla Bjärred. Nåväl detta har som tur är inte påverkat utslaget av vinnarna.

En enda deltagare utav ovanstående 55 gissade rätt på 131 glaskulor i en plastflaska och vinner därmed första pris – En fredagsmeny för två personer hemkörd från Långa Längan. Den lycklige förstapristagaren är Gunnar Söderling! Grattis!

Därefter kommer fyra andra priser - två gissade 129 kulor och två 132. Andrapristagarna - Ulla-Britt Borg, Kia Kinnman Starck, Evert Andersson och Leif Tyter - får vardera ett presentkort på 250 kr från Solnäs Gård.

Tredje pris går till två gissningar på 128 kulor och en på 133 kulor. Tredjepristagarna - Torsten Nilsson, Lars-Åke Svensson och Eva Magnusson - får vardera ett presentkort på 200:- från Solnäs Gård.

Resterande 47 som svarat rätt när det gäller visan får ett gratis inträde till ett medlemsmöte i Bergasalen. Mötena startar förhoppningsvis till hösten igen men vinsten kan tas ut även under år 2021! Vi mejlar till er och ni kommer att finnas på en lista och prickas av när ni vill utnyttja vinsten.

Vi tackar alla "25 postlådor" för att vi kunde genomföra denna lilla tävling samt även ett stort tack till alla er som deltog. Vi tyckte själva att det var ett jätteroligt projekt såhär i Corona tider.

Håll fortfarande avstånd och sköt om er!

Vi ses!

SPF Seniorerna Gamla Bjered