Promenad feb 11

Ännu en härlig promenad i Skrylleskogen. Vi utgick från Scoutstugan och upp förbi Tetraeden och bilvägen förbi Skrylleängskolan. Strax innan vi kom fram till skogsbrynet upptäckte vi hus som ingen av oss sett förut, men de har säkert legat där ett tag då de inte verkade nya. Så även på gamla kända vägar kan man göra nya upptäckter. Det var än en gång en solig och fin dag, med ett vitt fint snötäcke mellan granarna så vi beslöt att ta en genväg mellan tre och fem kilometer spåren, lite knaggligt men fullt ok och väldigt vackert. Framme vid en krök på fem kilometer spåret fann vi en perfekt fikaplats, även om det blev "ståfika" för de flesta av oss. Nästa promenad blir den 25 februari, med start vid Scoutstugan kl 13.00.
Märta

• promenad feb 11